15 november 2008

Dumle

Lyckan var total när jag, efter ganska nogrannt botaniserande skall tilläggas, upptäckte att affären där alla expats handlar hade ett fåtal paket dumlekolor inklämda mellan äckligt afghanskt fulgodis.Lyckan blev lite kantstött när jag upptäckte att de liksom klippt bort en femtedel av paketet och sedan tejpat tillbaka kanten igen. Vad kan det bero på? Att nån samlat på EAN koder? Eller att de strategiskt trollat bort bäst-före datumet? Sjukt misstänkt iaf... Men varken det, eller ens prislappen på 700 afghanis, vilket är ca 100 spänn, fick mig att avstå...börjar bli sjukt desperat efter svenska (ja, eller föredetta svensk koloni, dvs finskt eftersom det är Fazer) produkter, och kan nästan känna smaken och doften av mammas mat... Ni får alla därhemma hålla tummarna för att vädergudarna är välvilligt inställda så att jag tar mig här ifrån som planerat i december!

2 kommentarer:

Erica sa...

Hej gos!
Ser att du är på plats i Kabul igen. Låter som du hade en helt otrolig semester ;-)

Skriver som Catrin i tidigare inlägg, nedräkning pågår tills du kommer hem till jul! Längtar!!!

Ta hand om dig och hoppas att du njöt av varje Dumlekola...

PUSS ica

Anonym sa...

Hej hej!
Vilken liten grej som kan bli sån stor lycka. Jag känner verligen nu när du talar om hur illa det är med värmen och att du gläds för en halvtaskig umle påse att jag tar allt för givet. MAn kanske ska försöka leva lite mer sparsamt men jag erkänner att det är svårt efteresom allt finns där redan.

Jag håller i alla fall tummarna och ber till alla vädergudar jag kan så att du kan få komma hem och fira den. kramar Lilla kusinen