26 november 2008

Blä....

Fasen vad motigt det varit senaste veckan... Det enda som gör mig glad numera är tanken på att få komma härifrån, så jag har bokat en resa till Thailand över Eid högtiden som varar mellan 7-11 december. Skulle precis boka mitt hotell vid stranden när jag slog på nyheterna, och nu har de jädrans demonstranterna i Thailand ockuperat flygplatsen i Bangkok, och inga plan kan varken lyfta eller landa... Va faaan! Har ju sedan en hemresa till Sverige bokad ver jul, men jag har ännu inte betalat för biljetten mellan Kabul och Delhi. Hade planerat göra det imorrn, och skulle för detta ändamål åka in till stan och ta ut pengar nu ikväll. Nähä, det var strängt förbjudet, 'SECURITY', så det blir ingen biljett för mig imorrn... Jag skulle inte bli förvånad om, när jag väl lyckas skaffa fram pengar, och skall hämta ut biljetten så har de avbokat den... Då lägger jag mig ned på marken och vrålar...

Alla så kallade säkerhetsföreskrifter håller på att göra mig galen just nu, för jag känner mig inte ett dugg säkrare trots alla regler. Belsut tas hit och dit, och för de mesta motsäger de varandra och saknar logik. Först skulle vi åka alla i samma bil, nu får vi bara vara två st expats i samma bil på samma gång. Detta innebär minst tre resor varje morgon bara från mitt hus. Detta är för att undvika att om nu bilen skulle nu bli attackerad så dödas inte alla expats på samma gång... Jag har försiktigt påpekat att desto fler bilresor vi gör, desto högre är risken för att vi faktiskt ska bli utsatta för något. Dessutom kör chaufförerna nu som dårar för att hinna med alla resor, inom den halvtimmen det tidigare bestämts att vi måste åka, och häromdagen fick vi tvärbromsa för att undvika att köra över två flickor på väg till skolan. Ena dagen skall vi undvika rutin och planering, och andra dagen krävs det formulär och fråga om lov senast två dagar i förväg. Allt det gör just nu är att skapa missnöje och ytterligare stress hos oss, för att vi aldrig får något miljöombyte. Vi får nu heller inte jobba längre på kontoret en viss tid, och inte åka dit på helger, så varje dag släpar jag hem en massa arbete som jag inte hinner utföra under dagen. Man kommer varken bort från jobbet som sådant eller får umgås med någon annan än ens kollegor. Jobbördan har dessuotm bara ökats på, och härom natten jobbade vi långt över midnatt hemma i huset för att hinna färdigt - jag är helt utmattad. Näe, usch vad träligt det är just nu...

Jaja, nu har jag fått skriva av mig lite och ska sluta klaga... Jag har för övrigt laddat upp en massa bilder från min Nepalresa, de finns i vänstermarginalen i fotoalbumet.

Kram kram!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Jättekul att få e bilderna, det måste ha varit en kul ypplevelse att få se allt det där!

Jasså du ska till Thailand, vad ska du göra där? Bara ta en skön semester?

Ser framemot att du kommer hem.
Pussar o kramar Sarah med familj

Anonym sa...

Hej gumman! Gud, vilka häftiga bilder, måste ha känts mäktigt att vandra i Himalayas berg. Vissa bilder påminde om min fjällvandring fast bergen bara är en bråkdel av Nepal. Fin mössa du hade också ! Vilka otroliga minnen du måste ha med dig från den här resan - Katmandu som låter så enormt exotiskt, som en sagostad. På bilden såg man hur stor den är, trodde faktiskt inte det.
Jaa, din Thailand-resa kanske inte blir av nu om polisen (militären) inte får bukt med demonstranterna. Dom har ju även belägrat Don Muang. Man kan ju flyga direkt till Phuket, men då blir det inget Bangkok om man inte vill åka buss ända dit....
Hoppas det löser sig till nästa veckan ! Kram fr Mamsen

Anonym sa...

Hej gums.. Åh vad jag lider med dig nu. Men snart snart ska du komma hem till Svedala och ladda upp lite ny energi. och jag är övertygad om att Thailand trippen kommer bli av. Önskar jag fick träffa dig över jul, men det blir ju lite svårt ;).. Skickar över en massa kramar o energi till dig o hoppas du ska stå ut ett par veckor till innan du får komma hem. Heja dig, du vet att vi alla är grymt imponerade av ditt arbete och du är SÅ modig. Saknar dig. Pussokraaaaam Sandra.

Erica sa...

Säger bara WOW... Vilka otroliga bilder. Satt som förstummad över vissa, kan inte fatta att du varit där och upplevt detta. Å som mamsen sa - Underbart söt mössa ;-)

Jag håller alla näbbar och klor på att läget i BKK förändras och att du kan komma iväg. Men ännu mer att allt löser sig så att du kan komma hem till oss i Svedala.

Ta hand om dig gumman!!!
Massa kramar från ica