30 augusti 2008

Lite fler bilder!

Igår hängde jag halva dagen på ett supermysigt internet cafe - kaffet serverades i IKEA muggar, det känns himla tryggt!

Imorrn, eller möjligen på tisdag börjar Ramadan, eller Ramazan som de säger här. Detta innebär i korthet en månads fastande för muslimerna, samt avhållsamhet från ex sex och rökning, under dygnets ljusa timmar. Vår nationella personal har därför förkortad arbetstid under Ramadan - helt förståeligt, vet själv vilket monster jag blir om jag inte får äta enligt mat och sovklockan...:) Skillnaden för mig blir ju inte egentligen så stor annars, då jag redan idkar avhållsamhet i 2 av 3 nämnda fall... Läs mer allmänt om det här: , ramadan i Sverige här samt den kommersiella vinkeln här

Svensk text...:)
Kabul hus
Kabul hotell
Min gata i stan...
Get on track - event: Children can't wait!
Teckningar som barnen gjort
Jag med en av chaufförerna/alltiallo - Farid
Tre flickor fick hålla korta tal, och bland annat påpekade de det faktum att deras lärare snor deras böcker och material för egen vinning...
Min assistent Qasim

2 kommentarer:

Anonym sa...

Intressanta bilder - ar du saker pa att Qasim och chaufforen inte ar samma person? De ar valdigt lika eller ocksa ser "alla" ut pa det viset - verkade nastan som om barnen tecknat av Qasim/chaufforen?
I NY hade vi langhelg, Monday was Labor Day, sa jag hann med stortvatt och dammsugning/golvtorkning....kanns alltid bra nar man ar klar men innan tar det emot som fan..Din gata ser trevlig ut - inga losspringande far, getter, hundar och asnor dar inte...maste vara i de mer prominenta kvarteren som du huserar..Love U/Miss U (det ar saaa tomt i lagenheten!!) Pappan

Josephine sa...

Men pappa, använder du dina nya glasögon?? De tillhör ju två helt olika folkgrupper, Qasim och Farid. Människorna här är fantastiskt olika :) Iofs så heter en majoritet nåt med Muhammed nånstans i namnet... Och jag är ganska säker på att teckningarna föreställer president Karzai...
Haha, ja, åt DET hållet på gatan, ja...vi bor för övrigt i förorten, men har noterat att KFC ligger runt hörnet...amerikansk kultur när den är som bäst...Miss u 2!