17 augusti 2008

Framme i Delhi!

Klockan är 01:46 och jag har precis checkat in på mitt rum i Delhi. Det är helt OK, rent och lagom fint, men det kommer nog ta ett tag innan jag lär mig dechiffrera den lokala varianten av engelska här... Förstod kanske 25 % av vad min chaufför sa under halvtimmen det tog att skumpa hit, och nyss precis lyckades jag inte fatta att jag blev erbjuden vatten... Som upplagt för många missförstånd alltså... Resan hit gick bra, oväntat lite turbulens mellan Wien och Delhi så jag kunde slappna av lite grann. Verkar som jag blir mer och mer flygrädd, måste nog ta tag i det innan den tilltänkta karriären tar fart på allvar. Känns ju ironiskt om man ska behöva bli kvar i Afghanistan resten av livet för att jag inte vågar ta mig därifrån...:) Yayayayaya som de säger här... Nu ska jag hopp i säng så jag kan göra ett någorlunda gott första intryck på regionkontoret i morgon - runt lunch tänkte jag göra entré! Kram på er!

Några bilder på rummet...notera gärna det sjukt tjocka täcket, med fejkad hermelinkant! Precis vad man vill ha i 30 graders värme!



1 kommentar:

Anonym sa...

Hej igen Joss, sorry om jag skickade mitt sms nar du just skulle till och somna...eftersom klockan har ar 08.30 sa gissar jag att du nu klarat av forsta dagen pa jobbet..hoppas den varit givande och utan inslag av karaktaren "biljettbestallningsproblem" Take care na khap Pappa