20 augusti 2008

Sjukligt nervös

Usch, nu börjar det kännas riktigt nervöst...magen är en enda stor knut och tankarna snurrar i galen fart i huvudet. Försöker förlika bilderna som media ger av läget i Afghanistan med det jag fått berättat för mig om hur fantastiskt jag kommer få det, och att allt kommer bli super... går sådär... Planet lyfter iaf 0710, tar två timmar och sedan är det bara att köra. Har fått detaljerade instruktioner om hur jag ska bete mig vid ankomsten, och tänker ta det säkra före det osäkra och dra på mig en av mina nya outfits. Får berätta mer om hur dagen varit nån annan gång för nu ska jag försöka slappna av lite grann och tänka positiva tankar...kram på er!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nervositeten okar alltid fram till dess sjalva racet borjar och for dig gar nog startskottet forst nar du satter fotterna pa marken i Kabul. Da kommer du att se och kanna skillnad...Du vet ocksa att du hanterat andra svara situationer och upplevelser bra tack vare ditt analytiska tankande och starka sakerhetsmedvetande...det ar egenskaper som kommer bista dig val ocksa denna gang.
Nar sackigt kladmode nagon gang i framtiden aterkommer som det moderiktiga, kommer du att kunna se pa dina Afghan-bilder och konstatera att du var moderiktig redan 2008....Blir du mott pa flygplatsen i Kabul och har du logi ordnat redan eller maste du bo pa hotell forsta tiden? Vad ar tidsskillnaden mellan Kabul och NYC? Du ar standigt i vara tankar....kramar fran Pappan

Suss sa...

Hej tjejen! Du är så cool så det är inte klokt! Och otroligt tjusig i dina nya kläder...! Tänker på dig och hoppas att allt går bra imorgon när du kommer till ditt nya land (för en tid i alla fall). Stor kram Susanne

Anonym sa...

Välkommen till Kabul. Ring(0700-240 901) så brunchar vi. Kramkram