25 oktober 2008

Into the wild...

Efter en 12 timmars bussresa fran helvetet befinner jag mig i Syaphrubesi, varifran vi inleder trekken imorrn bitti. Vi vandrar via Lama Hotel, Langtang, Kenjing Gompa, Tsergori tillbaka till Dunche, dar vi tar helvetesbussen hem igen pa sondag... Men av det jag sett av Nepal hittilss kommer detta bli storslaget, och lite laskigt forstas... hade inte gjort koppligen hoga berg - laskiga stup...
Nu ska jag sova lite sa jag inte blitàr hjaloplost efter imorrn... Kram!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Jossegumman, forlat min tystnad..internetmojligheterna ytterst begransade i Guinea-Bissau. Sitter just nu pa flygplatsen i vantan pa flyg till Praia, Cape Verde...tillbaka i NY 1nov och i Sve och Nyk 2 nov....bra timing med din trip till Nepal och skont att fa "andas lite annan luft an den Afghanska"...ser fram emot en liten fotoexpose over dina upplevelser i Nepal nar vi ses harnast (nar det nu blir...) Hall ihop med ditt resesallskap och skicka en pling om du behover hjalp m nagot...I assessment-teamet till GB ingick en tjej som heter Chantalle McCabe fr NZ..hon var ett ar i Thailand 2004 (Vi stotte aldrig pa varandra i Th) och var god van med Kristina H T samt ocksa en amerikansk tjej som hade ett internship pa UNODC hos Yngve D. Den amerikanska tjejen heter Victoria Chia och hon jobbar nu for DPA el DPKO i Afghanistan. Chantalle lovade skriva till Victoria med halsning fran mig "att ta kontakt med dig..." det dar lat konstigt men jag tror du forstar anda...LOVE U/ Pappan

Anonym sa...

Hej vännen,

hoppas du får en härlig upplevelse där i Nepal. Kan tänka mig att du kan behöva få lite intryck som inte är betungande och som du bara kan njuta av. Det är du mer än värd!

Stora kramar från både mig och Daniel som just gått igenom en månads utgifter och inte tycker det känns nåt roligt att köpa en dyr lägenhet i Stockholm...

Anonym sa...

Wow igen!
Hel häftigt att få vandra i Nepal. Jag tror att du kommer klara det bra även fast det kommer resultera i höga berg och djupa stup. Var beredd med kameran när du ser någe fint bara så man kan få vara med o dela det hela sen när du kommer hem igen! Saknar dig massor min GAMLA kusin! Kramar från lilla Sarah

Anonym sa...

Hej Jossan!
Hittade din blogg igår och har nu haft två halveffektiva dagar på jobbet :) Precis läst klart och är djupt imponerad och respektful! Du skriver jättebra och jag fastnade direkt. Skrattade högt flera gånger, bland annat när du jämförde Afganistan med plantis :) Tyckte det va kul oxå när du fällde en tår till Battlestar Galactica som jag och Malin oxå följer. Ser fram emot att höra om din semester (som jag personligen inte skulle kalla semester om jag utsattes för).
Kram Dennis (malin hälsar säkert, jag vet att hon läst bloggen oxå)

Anonym sa...

Tänker på dig o hoppas du har det fantastiskt på din semester. Stor kram Sandra.