29 juni 2009

Värmebölja, bah

Sverige har hamnat i centrum på CNN's väderleksrapporter senaste dagarna - ni klagar tydligen över värmen därhemma och tycker att det är alldeles för mycket...? Jojo...var glada att ni iaf bor i ett land med en kust och utan sandstormar! :) Här finns ingen respit från värmen, förutom fläktar som skapar orkanvindar och blåser bort alla viktiga papper jag sorterat på skrivbordet...typ.

Har dock försökt utnyttja de sköna kvällarna och morgnarna och gått promenader i vår trädgård. Det är en ungefär 30x20 meter stor gräsplätt som jag stegar runt, man måste sväng så ofta att man blir lätt snurrig. Men det är iaf väldigt skönt att sträcka på benen! Vakterna tittar storögt på mig, trots att jag tagit på mig min finaste afghanistan fotbollströja för att blidka dem lite, och undrar förmodligen om jag är helt dum i huvudet som bryter mot alla konventioner för vad kvinnor kan och bör göra.

Annars har jag idag testat det lokala kroatiska/bosniska köket, om man nu kan anse att pommes och schnitzel hör dit...? Var dock inte så tokigt, och gratis efterrätt bjöds vi dessutom på. Tror det blir fler besök till denna restaurang. När det var dags att åka hem lyckades min chaufför, och den ansvarige för chaufförerna, återigen fucka upp upphämtningen. Detta har skett mer och mer frekvent senaste tiden, och jag är mer är nådigt irriterad på att vi inte kan kommunicera med varandra. De skapar knasiga regler om vad vi får och inte får göra, som är helt motsägelsefulla, men de kan inte ens se till att ett minimum av säkerhet, dvs upphämtning på rätt ställe rätt tid, fungerar problemfritt. När jag med gråten i halsen påpekar att de måste göra något åt detta möts jag av mer gapflabb. Jag blir så trött och förbannad... och av den anledningen ska jag sova nu... Gonatt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det finns alltid något att klaga på här i Sverige! Vädret är fantastiskt varmt, nästan fööööör varmt ;) Ha det fint därborta och passa dig för raketer! Kram/Cicki

Anonym sa...

Här klagas det inte, här njuter vi av värmen (iaf jag, dock inte hunden som inte går längre än några meter innan han ligg strejkar). Hoppas bara den kan stanna tills det är min tur att gå på semester vilket känns oändligt långt borta just nu. Ta hand om dig. Kram Sandra