04 juni 2009

Fabulous New York!

Tiden flyger som vanligt när man har kul, och jag är redan halvvägs genom min vecka. Har egentligen inte uträttat speciellt mycket, mest bra gått omkring och insupit den fantastiska New York atmosfären! Jag SKA bo här nån gång i livet - med inkomst! Blir fortfarande hänförd av NY by night, det är något magiskt med alla ljusen.

Har naturligtvis släpat hem ett gäng shoppingkassar, och räknar med att 'fynda' lite till. Ska träffa några gamla kollegor, samt en tjej jag lärt känna i Afghanistan senare i veckan, och har varit uppe på pappas kontor och inne på FN. Idag är vädret sådär, så eventuellt blir det lite kulturellt turistande, dvs museumbesök. Häromdagen gick jag omkring på en organisk marknad där de sålde massa godsaker:






Igår kväll var jag och pappan på Sparks steakhouse, och käkade varsin kossa. Galet, men gott var det! Man får så mycket kött att man inte behöver något annat till, och kyparen bara skakade på huvudet när jag frågade om sås, och fick mig att lova att jag iaf skulle ta en första tugga utan något tillbehör. Till efterrätt beställde jag gigantiska färska hallon med vispgrädde, mmmm! Ja, sen rullade vi hem...misstänker att magsäcken expanderat till dubbel storlek...





Right, dags att göra något av den här dagen! Kram kram!

Inga kommentarer: