02 juni 2009

Vilken underbar dag!

Tänker inte dra alla detaljer, men bröllopet var alldeles fantastiskt vackert! Vigselakten var väldigt fin och personlig, och den efterföljande festen höll ett vansinnigt högt och roligt tempo - tror ingen hade tråkigt! Otroligt god mat och dryck serverades, och varvades med sånger och vackra tal. Vågade till slut klämma fram ett eget kort tal; stod sist på talarlistan och räknade kallt med att alla, inklusive mig, skulle vara för fulla för att det skulle bli pinsamt vid det laget. Sedan dukades det undan och gjordes plats för dansgolv, bar och brölloptårta - sjukt bra kombination :) När bandet gav upp fortsatte den yngre generationen festa i det hyrda vandrarhemmet, och tillsammans med ett par andra tappra festprissar var jag sist av dansgolvet nåntans runt 4 på morgonen. Då hade solen gått upp igen för länge sen... Frukost serverades sedan okristligt tidigt, kl 9. Detta följdes av allmänt slappande på bryggan, och tafatta försök att nyktra till...Tillslut vinkade vi av huvudpersonerna på deras övningsbröllopsresa (den riktiga äger rum senare i år) - roadtripping norröver. Ska bli spännande att se och höra hur det har gått :)








Själv är jag framme i Nevvan! Har inte orkat göra nåt idag, är skapligt utmattad, så nu väntar en tidig kväll för att ta igen lite sömn...

3 kommentarer:

Erica sa...

Ååå så vackra de var! Va skoj att det var lyckat =) du var säkert super bra som toastmadam! Hoppas du har det bra i NY hos pappa. Mysigt för honom att ni hinner träffas. Längtar tills om 2 veckor för då får JAG träffa dig =) Ska bli underbart! Vi får höras när du är i svedala igen. Kramelikram Erica

Josephine sa...

De var såå fina! Var som tur dock inte jag som fick va toastmadam, då hade jag supit mig sjävl under bordet av nervositet :)

Ska ge mig ut på stan snart, och nostalgitrippa lite :) Längtar tills nästa helg med! puss o kram!

Anonym sa...

Åhh precis så vill jag att mitt bröllop ska bli. Men det blir väl kaos och skandaler istället ;) Ha det fint i NY! Kram/Cicki