03 juli 2009

Burkashopping och poolhäng

Har fått ytterligare en ny kollega, som ska leda vårt hälsoprogram. Hon kom infarandes i början av veckan, iförd knälång kjol och tshirt, och utan huvudscarf, dvs bröt mot alla kulturella konventioner gällande kvinnors klädsel. Vet inte hur det kom sig att hon inte visste bättre, men hon hade visst inte läst den kulturella delen av introduktionspaketet som skickas ut, och vad det verkar eller inte gjort speciellt mycket research själv. Talade tillslut om för henne att det nog var bäst att hon inte visade så mycket hud, så häromdagen åkte vi på shoppingtur. Hittade bland annat kanariegula burkor, men ingen av oss kände sig sugen på just detta plagg...


Idag hängde jag och J ett par timmar vid poolen, lagom ansträngande efter gårdagens festligheter (notera dock poolbaren i bakgrunden ovan). Tyvärr gick solen i moln lagom till vi installerade oss vid poolkanten, men ska jobba mer på brännan imorrn :). Då ska vi allihopa till amerikanska ambassaden för att delta i 4e juli firandet (nationaldagen). De ordnar fotbolls- o volleyboll turneringar, bbq och säkert nån ceremoni med militärband och flaggor överallt. Dessutom har de en stor pool, där vi tänker tillbringa större delen av dagen. Jag ville gärna vara med och spela fotboll men vi lyckades inte få ihop till något lag. Funderar på att erbjuda mig som inhoppare i marinsoldaternas lag :)

2 kommentarer:

Erica sa...

hej gumman! Såg på din status på fb... Har det varit en tung vecka? Har inte följt några nyheter på ett par dagar så jag har kanske missat något som hänt där nere? Hoppas att du får njuta lite av sol å poolbad å ett par goda drinkar i helgen =)

I kväll kom det äntligen lite regn, fast det var nästan fånigt lite. Nu är himlen knall blå igen, å det är bara ännu mer fuktigt i luften än tidigare.

Nora har klarat av värmen riktigt bra. Ligger mest i blöjan i vagnen. Hon har börjat dra upp benen under sig lite nu... Blir skit sur när hon inte kommer någonstans. Hon är ju hemma med pappa om dagarna. Har gått super bra. Bara jag som har ångest när jag lämnar henne på morgonen... Sen hinner jag knappt tänkta på henne om dagarna. Ses dock fram emot att gå mer till 50% snart.

STOR KRAM TILL DIG UNDERBARA JOSSE =)

Charlotte sa...

Hej stumpan!
Kanske borde den där hälsotjejen börja med att tänka på sin egen hälsa oh kolla upp vad som gäller i Kabul?! Ha ha, kan man ju lista ut själv att det kanske kan vara lämpligt att inte göra alla förbannade första dagen.

Värmen har gett efter för en veckas regnande, men det har varit ganska skönt. Äntligen har det gått att träna med pensionärerna igen. Har en som är väldigt väldigt träningsmotiverad (och saknar närminne vilket gör att han tjatar om träning 90% av sin vakna tid). Tänkte jag skulle få tyst på honom idag och satte honom i arbete i gymmet. Ju tyngre jag lade på ju gladare blev farbrorn. Till slut pustade han i fallsett: tungt är bra, jag gillar!!! (fast på finlandssvenska).

Hoppas du börjat återanpassa dig och vi finns ju som du skrivit kvar och väntar på dig till nästa gång du kommer hem!
Puss och kram vännen!