17 mars 2009

Tillbaka i Bangkok

Ojoj, veckan på beachen bara flög förbi, och nu är vi tillbaka i Bangkok, utmattade efter den kanske obekvämaste bussresan nånson, men galet solbrända och fräscha :) typ... Vi spenderade en natt på ett sunkigt hotel på en av de större beacherna, innan vi letade oss vidare söderut till en lite mindre, lugnare (trodde vi i vår enfald) strand med små mysiga bungalows precis vid strandkanten. Spenderade första dan med att tilldra mig första gradens brännskador på vaderna, de var mer blålila än något annat... andra dagen låg jag i skuggan och tredje dagen regnade det halva dan...Kanske lika bra, fick vila den stackars huden, om än något ofrivilligt. Efter tre dagar bytte vi till nästa ställe, då Koh Samet, tack vare sin närhet till Bangkok, fullkomligt invaderas av thailändska tonåringar på helgerna, och dessa av någon märklig, otroligt diskriminerade anledning, hade förtur till rummen...vi blev mer eller mindra utslängda alltså. De hippa tonåringarna livade förstås upp stämmingen med att dricka Singha och fulwhiskey hela kvällarna och sjunga falsk thaikaraoke. Ja, påminde lite om festerna vi brukade ha i Kisäng, fast lite mer exotiskt med palmer vajandes mot solnedgången. Kan också konstatera att thaiarna blivit den nya tidens japaner, i form av ett evigt fotograferande och poser av alla möjliga slag. Skulle tippa på att 75% av dem hade en sprillans ny systemdigitalkamera dinglandes runt halsen. Alla släpade de dessutom omkring på stativ, så att det påminde om Kalle Ankas zoologiska expedition. Var rätt sugen på att fråga om det var utförsäljning nånstans, och ska nog ge mig ut på kamerajakt för att kolla upp vad man får ge för en sådan... för nu återstår fyra dagars shopping, massage, möjligen ett par träningspass om jag blir riktigt sinnesförvirrad, samt sightseeing i expressfart med Anna. Sen bär det av mot London, och tillbaka till verkligheten...kommer bli ett bryskt uppvaknande... kram på er!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som att ni har haft det underbart vännen. Shoppa inte i hjäl er nu under de sista dagarna. eller Jo, shoppa på:) Jag har kommit till rätta nu i Gbg. trivs i min lilla lägenhet, SÅ skönt med cykelavstånd till stan. I dag har jag cyklat över halva Göteborg tror jag.. Härligt i vårsolen:). Ta hand om dig och ha det så trevligt i London sen!! Vad exakt ska du göra där förresten och hur länge blir du där? Ta en mellanlandning i Götet vet ja. Saknar dig gumman. Pussokram Sandra

Anonym sa...

Ne men vad nu, vad är det jag hör? Fester i Kisäng, hade ni sånna? Jag trodde den äldre generationen var duktiga och inte jöll på med sånt ;) Låter hel härligt med solsemester i Thailand, synda bara på dina brännskador! Singha det är den Thailändska ölen va? Hus som haver, skönt att läsa att du har det bra och även fast jag saknar dig här hemma så unnar jag dig verkligen semester i Thailnad!! Kramar lilla student kusinen!!

Erica sa...

låter som att ni haft det underbart =) minns verkligent tillbaka till vår egen resa. hoppas ni shoppar loss ordentligt nu när ni har ett par dagar att spendera i bkk. Vart bor ni i bkk? Bilder... Kommer de några sådana?

Har föresten bytt å kommit igång å börjat med en ny blogg nu. Har lärt mig att jag kan använda mobilen å blogga hemma, så nu är jag inte låst när jag sitter med Nora i knät. Var lite svårt att komma ifrån i bland annars. Längtar efter höra din röst, så när du har tid å tillbaka får vi ta det där videosamtalet så får du hälsa på Nora då oxå ;)

Nu ska jag passa på å sova en stund medans tösen sover. Stora kramar från mig.