03 mars 2009

Crisis management

Ibland undrar jag lite försiktigt vad det är för dålig karma jag lyckas dra på mig, och skälen till detta. Inom loppet av tio minuter lyckades jag idag förlora fem timmars arbete på ett projektförslag samt mottaga informationen att flighten mellan Kabul och Delhi på fredag är inställd...Ringde min kollega på branten till nervöst sammanbrott som fick vända tillbaka med bilen och leda mig ut ur kontoret... Nu kanske jag överdriver detta aningen, och satt i proportion är ju detta inte särskilt allvarligt, men jag fascineras av sanningshalten i uttrycket om att olyckor har en elak tendens att sällan komma ensamma...måste bygga på nån slags statistiska undersökningar... Hursomhelst, efter fanatiskt rundringande visade det sig att flighten trots allt inte är inställd, utan att det är något problem med min väns biljett. Förjävligt för honom, men jag drog trots allt en lättnadens suck... Så nu återstår bara det lilla delikata problemet med att återskapa de senaste timmarnas jobb. Har hällt upp ett glas vin, satt på mig mysbrallorna och kavlat upp ärmarna...ska nog lösa sig!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men vilken otur du har! Hoppas att du kan återskapa ditt arbete ..!
Nu har iaf Anna varit här o hämtat dina grejer som du önskade plus lite till. Hon skulle fixa lösgodiset till dig för jag hade inte köpt något! Jag tänker ju bara på din hälsa ! Hoppas att ni får det toppenbra både i Bkk och på ön Samet. Sawadee kah! Kram/Mamsen

Anonym sa...

Hej! Jag förstår vad du menar med otur. Jag är själv en väldrigt god kandidat som lyckas att ha otur allt jämt, men jag är inte bitter ;)
Mina föräldrar kommer hålla till i hua hin denna gången, de har kompisar som bor där. Jag är ju inte alls avis nejnej. Ha en superskön semester med massor av sol och en och annan paraplydrink. Vi har köpt en 4a mitt emot västra skolan. Ska "bara" rusta upp den lite så blir det inflyttningsfest sen :) När kommer du hem?? Kram/Cicki