22 mars 2009

Nästa huvudstad, nästa kontinent...

Jaha, 12 härliga timmars flyg och vips sitter jag i en annan huvudstad...även denna gång bloggar jag från lobbyn på hotellet, med den minimala skillnaden att det inte finns en massa ständigt leende thaiare överallt som underdånigt lyder minsta vink. Ja, inga britter heller för den delen. Kanske därför att detta hotell kanske förtjänar max två stjärnor not Bangkok-hotellets fem, hmpf...usch, vad lätt det är att bli bortskämd :)!

Resan hit gick ganska smärtfritt, bättre än förväntat då jag för ett par dagar sedan drabbades av huvudvärken från helvetet, med tillhörande feber och muskelvärk. Samma kväll som Anna åkte hem förvärrades det och var tillslut övertygad om att hjärnan skulle sprängas, alternativt att jag dragit på mig någon konstig tropisk bakterie. Lyckades stapplande ta mig till akutmottagningen på ett närliggande sjukhus, där det togs alla möjliga blodtester, och jag fick smärtstillande intravenöst. Efter all denna drama kunde doktorn konstarera att det allra troligast rörde sig om en enkel jävla influensa...mycket väsen för ingenting alltså, och fullpumpad med piller av alla de slag kunde jag fortsätta semestra nästan som vanligt de sista två dagarna.

Anlände tidigt imorse till vad som verkade vara ett soligt och vårvarmt London, eftersom britterna på planet hade iklätt sig både flipflops och kort kort. Blev lite misstänksam på tåget in till stan dock, då folk klev på i vinterjackor och stora halsdukar...hmm? Efter en ganska kort promenad (dock fylld av svordomar eftersom min ena rullväska blivit sned och envisades med att vobbla runt hela tiden) nådde jag äntligen hotellet kl 8, bara för att få veta att jag inte kunde checka in förrän tidigast kl 14. Skoj... Så det var bara att ge sig ut i, vad som till slut kunde konstateras var, det fantastiska vårvädret och utforska omgivningarna. London är riktigt vackert, vårblommor och gröna gräsmattor överallt! Hann med en riktigt lång promenad, och tycker nog jag kan säga att jag sett det viktigaste i London redan idag :)Mötte sedan upp med en gammal Uppsalakompis för ytterligare lite sightseeing och middag, och är nu som sagt tillbaka på hotellet, redo för en lång natts sömn! Om jag inte har ett alldeles för upptaget schema alla dessa kvällar (yeah, right) kan det tänkas att jag får för mig att ladda upp bilder...men bara kanske.

3 kommentarer:

Erica sa...

jaaa bilder TACK!! =)

Anonym sa...

Hej SkruttJossan, skont att hora att dina plagor endast rorde sig om influensa - nu vet du kanske hur vi man (prickar over a) upplever alltid svarartade forkylningar - inte att leka med....Aven i NYC ar det varvader, atminstone fantastiskt solsken, dock lite blasigt..hoppas Londondagarna fortsatter bra och at du fangar upp lite nyheter och nya infallsvinklar. KRAMAR PAPPAN

Anonym sa...

Välkommen nästan "hem" :) Har kikat lite på Annas thailandsbilder och det ser ju helt underbart ut! Idag är det nästan vår här i nypan, solen skiner och det är varmt i lä. Yes! Kram/Cicki