15 februari 2009

På resande fot...

...en vecka framöver om allt går som det ska (inshallah). Skall flyga FN-plan till norra Afghanistan, till staden Mazar e Sharif där vi har ett av våra kontor. Vi driver också ett gäng projekt där naturligtvis, och jag hoppas verkligen jag får möjligheten att se åtminstone ett par stycken. Har fått låna Ls kamera, så ska försöka ta en hel del bilder som jag kan använda gentemot (potentiella) givare för att åskådliggöra vad vi sysslar med.

Min andra kollega, Z, som är baserad där uppe, skall åka landvägen, över alla bergen och genom tunnlarna. Frågade om jag också kunde få göra det, men det verkar som det är en för stor säkerhetsrisk - ser inte tillräckligt afghansk ut... Kanske lika bra, lavinfaran verkar hursomhelst överhängande...

Har för övrigt haft en riktigt trevlig helg, först med festen i fredags, där vi riktigt kunde shaka loss, och sedan alla hjärtans middag på lördagskvällen med svenskar. Var helt hög på all social samvaro igår kväll, kom i säng supersent... Apropå det är det lika bra jag försöker sova lite nu, kommer bli en lång dag imorrn!

Godnatt!

Inga kommentarer: