08 januari 2009

Back in business...eller, ja tillbaka i stan iaf...

Nu är det ganska exakt en månad sedan jag skrev senast och jag fattar helt ärligt inte var tiden tog vägen! Kan såhär i efterhand konstatera att det trots allt var ett exempel på sjukt bra tajming att ta beslutet att åka hem istället för till Thailand - det tog mig två veckor att bara kunna börja varva ned och sluta drömma om deadlines, diverse tekniska termer och ris i alla dess former.

Har haft en mycket skön vistelse hemma i Svedala, med så mycket socialt umgänge jag bara orkat med, och lagrat känslan av kramar som kommer behövas ända till maj då jag inshallah kommer hem igen. Lyckades inte riktigt skrapa ihop till den där motivationsnivån som jag hade hoppats på att återvända med, men har iaf fått med mig ett gäng grejer att se fram emot som jag tror kommer hjälpa. Bland annat vankas det bröllop (ja, knappast för mig om nån nu skulle vara sinnesförvirrad och missförstå), och tills dess måste jag komma i bröllopsform - har skickat både hantlar och pilatesboll med frakt som skall anlända nästa vecka. Jag skall göra ett nytt försök till Thailandssemester i mars, den här gången två veckor, där jag planerar att bara jobba på välbefinnandet - låter jobbigt, jag vet... Hade också tänkt skriva att det vankas bebis om nån vecka, men den lilla tösen hade bråttom ut och kom redan igår - välkommen till världen, Ericas och Lennies lilla prinsessa!

Anlände mycket välplanerat lagom till helgen, men har tjuvkikat i mailen och konstaterat att jag har minst 300 mail att gå igenom - det får bli mitt helgnöje... Det, och att göra comeback på löpbandet i den iskalla källaren. Och sova. Har inte sovit på de knappa två dygn det tog att komma fram och har nu helt vänt på dygnet. Förutspår dessutom kommande sömnsvårigheter pga av den satans kaminen som måste fyllas på minst ett par ggr i timmen för att inte slockna - ni får gärna komma med förslag på hur jag kan undvika förfrysning utan att offra nattsömnen!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Yster!!!
Tråkigt att vi inte hann snacka mer i tisdags men jobbet kallar...bajsjobb för övrigt... Ingen champagne för att man jobb på nyår, inte ens en öl!! Och idag blev restaurangen attackerad av arga demonstranter som demonstrerade mot vad som sker i Gaza just nu. Vi fick tom ett litet smakprov av vad tårgs känns som, lite lätt pepprig att andas in och svider lätt i ögonen kan jag meddela. Polisen använde tårgas mot demonstranterna och de skicade gärna iväg en som hamnade rätt utanför dörren. Så alla som befann sig i den del av restaurangen som vätter mot gatan fick dra sig inåt för att inte hosta ihjäl sig. Vi kände av den ända upp i köket längst in på andra våningen.
De hade tydligen med sig hackor för att hacka upp gatstenar å kasta på polisen, som de gjorde i Göteborg, men polisen hann tårgasa ner dom innan de fick fatt i några. De sparkade in ett antal rutor längs hela Karl Johan också nnan de fortsatte mot amerikanska ambassaden. Kändes rätt sjukt att stå å jobba å bry sig om om pommes frites-en i fritösen blev krispiga, i detta kaos.
Det var det spännande jag hade att rapportera från ett skitkallt Oslo fullt med dumma norrmän...
Mitt förslag till att inte frysa om natten är att sätta på sig raggsockor OCH den jättevarma, sköna mössan från Nepal, funkar bra för mig iaf ;). Har haft den på mig HELA tiden sen jag kom tillbaka! Eller ev att uppfinna en typ av vattensäng fast med glödande kål i!!! Då blir det nog jättevarmt!...
Tack å hej, Janssons frestelse å pastej! ;OD