27 juli 2009

Yo...ga!

Har precis kommit hem från ett stenhårt yogapass. Stenhårt mest eftersom jag sällan rör på mig och flexibilitet har väl aldrig varit min starka sida... En av mina kollegor är instruktör så hon har gått med på att köra ett par klasser i veckan. Himla bra träningsalternativ, speciellt som hon körde en ganska tuff typ av yoga, med efterföljande stretchning och avslappning. Hon skämde till och med bort oss med lite massage under avslappningen...sweet! Den efterföljande vätskebristen botades medelst mojito...

Har blivit erbjuden att vara hundvakt åt en väns vovve i 10 dar. Vovven har ingenstans att ta vägen och jag skulle gärna ha lite sällskap här i mitt hus - nä, de jag bor med är inte direkt världens skojigaste. Bara en annan kille här nu, så jag skickade ut email till alla för en vecka se för att fråga om det var OK att hunden bor inne hos mig. En enda person behagade svara, så jag skickade ut en påminnelse igen, men de vägrar återkomma. Så nu kommer vovven imorrn och jag är lite nervös över hur mina kollegor som varken svarat eller varit här kommer reagera när de träffar honom...ni får hålla tummarna därhemma för att det kommer att gå bra! Ska bli mysigt att ha nån att prata med på kvällarna :)

Gonatt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vännen! Va mysigt att vara hundvakt. hoppas det går bra för dig. Saknar dig/kram Anna

Erica sa...

Hej gumman! Håller med Anna om att det låter mysigt att få ha en hundkompis =)

Hoppas du får svar från chefen snart så du vet hur den närmaste framtiden kommer se ut.

Tack för den finfina bodyn =) Super söt tycker både jag å Nora =P
Använder även den söta badrocken vi fick av dig varje kväll efter badet. Kommer bild på bloggen snart!

Annars börjar jag komma ner i det mamma-lunk jag hade innan jag började jobba. Har ju gått ner till 50% nu så nu njuter jag hemma med tösen stora delar av veckorna. Ska åka till Göteborg nästa vecka å hälsa på Sandra å Jessi som även är där då. Ska bli så skoj, även om det är lite lurigt att åka så långt i bil själv med Nora i baksätet. Många stopp på vägen blir det men det är det ju så klart värt!!!

Sen sa vi åka hem till Nypan till vår bröllopsdag. Lämnar tjejen (för första gången) hos mormor och morfar å drar upp till Sthlm. Där ska vi först gå lite på stan och sen går vi på Birka Paradise och sover i svit en natt =) Får väl antagligen inta ett par glas vin så att man slappnar av lite och kanske eventuellt kan glömma att man är ute på havet låångt ifrån tösen =) Nejdå, det ska nog gå bra..
I går såg jag att det börjar komma fram små små riskorn i munnen på Nora... Så nu e jag glad att jag inte ammar längre. Det går så fort nu. Hon sitter utan stöd nu, trillar ju så klar ett par gånger men ändå. Går omkring i sin gåstol och är bara så otroligt nöjd och glad. Går inte en dag utan att vi får höra hennes klingande skratt.

Det var lite om hur livet i Karlshamn ser ut just nu...

Saknar dig vännen och är glad att du börjat blogga igen så man kan följa ditt liv lite mer. Är så otroligt glad att du har något skoj att göra å helgerna det värmer i hjärtat =)

Ta hand om dig och glöm aldrig att vi finns här i Svedala å väntar på dig!

Stor KRAM från Mig å Nora