25 juli 2009

Long time, no writing

Som en del av er kanske märkt blev min blogglayout kapad för ett tag sedan. Försökte lösa det medelst all möjlig googling och omprogrammering men det lyckades inte så jag gav tillslut upp min fina bakgrund. Tappade därefter sugen att blogga på ett tag...

Inte speciellt mycket har hänt, arbetsveckorna flyger förbi, har alldeles för mycket jag borde göra och går ständigt omkring med den där känslan av att inte räcka till. Min organisation befinner sig i något slags ständigt kaosartat tillstånd, det finns i princip ingen ledning, och saker och ting verkar sakta med säkert bara bli värre. Det sker en del förändringar under de kommande veckorna men börjar tvivla på att förbättringar kommer ske tillräckligt fort för att folk ska bestämma sig för att stanna kvar. Mina två mest nyanlända kollegor har redan lyckats bryta ihop och velat åka härifrån...mycket pekar således mot att jag kanske inte heller borde stanna kvar, men jag väger också detta mot att jag behöver samla på mig ytterligare erfarenhet och förhoppningen om att jag ska kunna uppvisa några fler åstadkommanden innan jag söker mig nånannanstans...svåra beslut... Jag har i dagarna talat om för nya chefen att jag är intresserad av att stanna kvar, mot en rad motprestationer från arbetsgivaren. Tänker pressa ur henne ett svar i veckan, för förlängs inte kontraktet kommer jag ju hemkuskandes i mitten av augusti... En annan lite försvårande omstädighet är det faktum att det hålls val den 20e augusti. En rad internationella organisationer har tagit beslutet att skicka sina anställda ur landet, eftersom risken finns att det blir rätt våldsamt, och man vill slippa en regelrätt evakuering. Vi har naturligtvis inte tagit nåt sånt beslut än, och eftersom det börjar brinna i knutarna har jag helt sonika bokat en egen biljett härifrån den 15e augusti. Om det innebär min hemresa, att jag kommer jobba på avstånd, eller får semester återstår att reda ut...

Frånsett tråkigheter på jobbet har jag det riktigt skönt på helgerna. Träffar massor av roliga, spännande människor och kan fly verkligheten lite... Till exempel fick jag min framtid spådd i mina handflator härom kvällen. Nu kommer jag inte ihåg alla detaljer, men han lovade att min karriär skulle bli framgångsrik, att jag alltid skall lita på min väldigt staka intuition, och att jag snart kommer träffa mitt livs kärlek. Återstår att se...

En av nackdelarna de senaste veckorna har dock varit diverse problem med mag- och tarmsystem. Utan att gå in på detaljer kan jag säga att jag misstänker att jag åkt på nån slags parasit som ökat antalet toabesök per dag med ca 1000 %. Effektiv bantningsmetod, dessa parasiter, men ganska otrevligt.

Nu väntar middag innan det är dags att bege sig hem till förorten och förbereda för en ny arbetsvecka. Hör av er där hemifrån, och berätta hur ni har det! Kram!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh stackare, låter inget vidare med magbesvär... Medicin? ??
Förstår verkligen att beslutet stanna/åka hem inte är det lättaste. Hur det än blir så hoppas jag få hinna träffa dig om du kommer till Sverige..
Ta hand om dig vännen. Kramkram från Sandra..

Charlotte sa...

Hej vännen!
Tror du parasiten kan utrotas med frekvent alkoholtillförsel, eller blir den bara gladare av det?

Jag hoppas i alla fall att du kommer hem ett tag och att du sen hittar ett nytt jobb på en lite tryggare plats, med en bättre organisation och med ett mer tacksamt och tydligt uppdrag.

Skönt i alla fall för min nattsömn att du ser till att hålla dig ur landet under valet. Låter som om det är dumt att chansa och vara kvar...

Min status på jobbfronten ser rätt trist ut också. Har vik här i 4veckor till, sen kan det nog bli till att utnyttja a-kassan ett tag. Känns konstigt, nog för att det är skönt att vara ledig, men vad ska man göra hela dagarna?

Krya på dig och kram på dig!