24 april 2012

Här börjar ett nytt kapitel...


 ...åtminstone på denna blogg. Den har legat i dvala sedan jag avlutade kapitlet om Afghanistan, varpå följde ett kort mellanspel i London som dessvärre inte gav upphov till speciellt mycket inspiration. Förutom de tre veckorna jag fick spendera i Kenya och Dadaab i juli förra året för att stödja vårt katastrof-arbete på Afrikas horn som ju drabbats av den värsta svältkatastrofen i mannaminne. När jag kom tillbaka därifrån insåg jag att det är där, ute i fält, som jag helst vill tillbringa min tid. Så jag har vänt blad och påbörjat ett nytt kapitel. 

För er som kanske inte hängt med tidigare följer först en kort presentation. Sedan hoppas jag kunna skriva så ofta som andan och inspirationen faller på. Ibland är det kanske varje dag, ibland med flera veckors mellanrum. Trots det hoppas jag att bloggen är någorlunda intressant och kan ge ett personligt perspektiv på det jag arbetar med.







Inga kommentarer: