30 juli 2008

Avresa närmar sig, tror jag...

Har igår sett min första riktiga ultraljudsbild, på en ca 16 veckor gammal bebis - det var underbart! Det blir ett helmärkligt tidsperspektiv när man inser att nästa gång jag ser den lilla krabaten är han eller hon förmodligen minst ett halvår gammal... Börjar inse hur lite jag egentligen hunnit tänka på vad som komma skall, men kanske är det bra att inte göra sig för många föreställningar och skapa förväntningar, för att sedan upptäcka att verkligheten var väldigt annorlunda. Men jag önskar dock att jag visste hur jag kunde förbereda mig bättre; i nuläget vet jag inte ens vad jag bör packa för kläder...och jag har som tidigare påpekats inte ens någon biljett. Efter mitt senaste skype chattade med personalansvarig lyckades jag få honom att säga att det vore bra om jag kunde sikta på den 15 aug. Antar att han kanske menar att jag bör vara på plats då, men jag väljer att förstå det som att jag bör åka då... I morgon väntar alltså en hel del mailande och forskande, så att jag med gott samvete och avslappnat kan ägna mig åt att umgås med mina vänner på lördag. Åh, just det - har fått mitt intyg från FN praktiken i paket, skall hämtas ut på Hemköp, väldigt högtidligt. Det tog dem för övrigt bara 8 månader att skicka...

Inga kommentarer: