13 december 2009

Lussefirande i dagarna 2

Det händer nåt konstigt när man är utomlands och långt bort från Sverige - plötsligt blir alla små traditioner livsviktiga, trots att det krävs att man kokar sin egen glögg, importerar pepparkakor från Ikea i Dubai eller misslyckas med tre satser lussebullar innan man förstår sig på jäsningsprocessen på hög höjd... I helgen hjälpte jag Josef anordna svenskt luciafika, och idag var det dags för svenska ambassaden att bjuda in till glöggkväll. Känns som det enda jag ätit och druckit de senaste dagarna är lussebullar och glögg... har dock varit väldigt mysigt, och julkänslan börjar så smått infinna sig. Ambassadören sjöng till och med Staffan Stalledräng för alla gäster :) Har även vågat mig på shoppa julklappar på Kabuls motsvarighet till Storgatan, den sk Chicken street. I helgen har jag också varit på en mattmarknad, det finns massvis med vackra mattor här. Har köpt mina första, fyra stycken!

Nu blir det barnförbjudet...

På tal om shopping har Kabul fått en ny supermarket, man kan hitta det mesta där, till och med dessertostar från Arla! Man kan också hitta följande:


För att förtydliga står det Smart Love Woman Gel, och sedan Virginity, Tightening and Beautiful. Huh? Undrar om motsvarande finns för män...?

Inga kommentarer: